Back again...

Idag var det tillbaka till den gamla grå vardagen igen efter några stört sköna lediga dagar med långa sovmorgonar. Nu måste man gå upp 06:10 igen för att hinna i tid till jobbet. Alltid lika mörkt och stört kallt att cykla ner till jobbet. Det finns något glatt i det hela också, att det bara är tre arbetsdagar denna vecka med en härlig nyår på onsdag.
På nyår måste man alltid hitta på något bus och förväntningarna på den kvällen är alltid så pass högt ställda vare sig man vill eller inte, det blir ju alltid så. Det brukar alltid vara svårt, att få alla föväntningar så perfekta som man tänkt sig, därför brukar nyår offtast känns misslyckat och "inte som jag hade tänkt mig". Därför har jag iår lagt min förväntningsribba långt  under det vanliga, då kan det väl bara bli bra?:)
Vi ska iaf vara några hemma hos mig och ha en finfin middag  med både kvinnor och män sammlade runt samma bord. Men vi ska inte stanna här hela tiden under det kommer bära av till en fest eller något annat dylikt kan jag nog tänka mig att det berusade sällskapet vill.

Var försiktiga nu med raketerna och smällvarna nu i sammanband med den eventuella alkoholen som skall förtäras med andakt:)
2009 kan nog bli ett riktigt kanonår, vi får se...


Kommentarer
Postat av: Jan Molander

Det kan bli bra i år!!





2008-12-30 @ 10:56:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0